حســــــــــونی :)

نظر چیز خوبیه پس اگه می تونی بزار

حســــــــــونی :)

نظر چیز خوبیه پس اگه می تونی بزار

۱۵ راه برای کاهش استرس زمان تحویل پروژه (بخش اول)


۱- میزکار خود را مرتب نگاه دارید

desk.jpg

میزکار شلوغ یعنی ذهن شلوغ. محیط فیزیکی کار خود و حتی دسکتاپ کامپیوتر خود را مرتب کنید و هرچیزی که در جلوی چشم شما است و به آن نیازی نیست بردارید. با این کار تا حد بسیار زیادی تمرکز خود را برای پروژه ای که در گیر آن هستید بالا خواهید برد.


۲-از شر حواس پرت کن های آنلاین راحت شوید!

ابزار های پرت کننده حواس آنلاین بسیاری در اطراف ما وجود دارد مانند فیس بوک و توییتر و... شاید این ها امکانات جالب و خوبی باشند، اما هنگامی که شما درگیر پروژه ی مهمی باشید که در آن زمانبندی بسیار مهم است این موارد می توانند وقت زیادی را از شما بگیرند و کار شما را با اشکال روبرو کنند. هم اکنون از آن ها خلاص شوید.


۳-ذهن خود را خالی کنید

wunderlist.jpg

مواردی که در ذهن خود دارید را خارج کنید و آنها را به یک نرم افزار مدیریت کارها مانندWunderlist منتقل کنید. این نرم افزار کاملا رایگان و برای تمامی دستگاه ها مانند اندروید و آی او اس و مک موجود است. شما با استفاده از این ابزار می توانید تا حد زیادی ذهن خود را خالی کنید.


۴-خود را پر انرژی نگاه دارید

اگر با دوچرخه به سر کار روید این امر باعث می شود روز کاری پر انرژی تری را تجربه کنید. همچنین اگر روزتان را به طور مناسب پایان بخشید این امر روز بعدی شما را پر انرژی تر خواهد کرد. این موضوع که کل شب را پشت کامپیوتر خود سپری کنید می تواند از بازدهی شما تا حد بسیار زیادی کم کند.


۵-به خود استراحت دهید

گاهی شما با وجود میزان کاری که دارید به استراحت نیاز دارید، حتی اگر ۵ دقیقه باشد. این امر بسیار مهم است که به خود در بین کار استراحت کوچکی دهید. همیشه به یاد داشته باشید دنیای دیگری هم خارج از مانیتور شما وجود دارد.


۶-از نظر دیگران استفاده کنید

secondop.jpg

گاهی از نظر دیگران و همکارانی که درگیر پروژه شما نیستند استفاده کنید با استفاده از این کار شما به مواردی پی میبرید که شاید تا آن زمان خودتان آن ها را نمی دیدید و می توانید از زوایه جدیدی به پروژه تان نگاه کنید.


۷-به صورت زمان بندی شده عمل کنید

همیشه کارها به همان شکلی که در تسک لیست شما نوشته شده اند پیش نمی روند و این طبیعت کار است. اگر مشغول انجام کاری هستید سایر موارد مانند تلفن ارباب رجوع ها را به دو ساعت آینده موکول کنید و در این دو ساعت فقط به انجام کاری که مشفول آن هستید بپردازید.


۸-وقت بیشتری را برای مشتریان حساس تر اختصاص دهید

بعضی از مشتریان ما به توجه بیشتری نسبت به بقیه احتیاج دارند. شما با برقراری ارتباطی خوب با اینگونه مشتریان می توانید از فشاری که در لحظات پایانی پروژه در آن قرار دارید تا حد بسیار زیادی کم کنید.

منبع:نردبان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد